BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, September 04, 2011

aku tidak mengerti.......................................

mengapa rindu itu datang,
mengapa terus mencari dirimu,
mengapa tiap saat inginku menjauhi kau makin menghampiri,
adakah ini satu petanda..

mengapa begitu ramai yg mendatang tp tetap dirimu,
mengapa aku pahit tetapku telan,
mengapa benci jadi makin sayang,
adakah ini menguatkan rasa hatiku..

berlari aku menjauhkan diri,
mencari ketenangan tok melupakanmu,
nyata semua itu terlalu sukar bagiku,
kerana aku terlalu menyanyangimu..

dari saat berlalu ke minit,
dari hari berganti bulan,
hatiku tetap tertutup rapat,
akhirnye hatiku yg terluka..

ku mencari kekuatan tok terus tersenyum,
tersenyum menunjukkan ku terhebat,
hakikatnyer aku lemah,
tanpa kau ku mampu mengalirkan air mata..

seringku berdoa agar Allah memberikan ku petunjuk,
agar hati ini lebih tenang tiap kali kt bertemu,
kerna aku tidak pernah berangan tok menjadi pendamping kau,
kerna ku sedar akan kedudukan ku dimata kau..

hanya satu ungkapan telah membuatkan aku menjadi bingung,
kau membuatkan aku berada di satu bangunan yg cukup tinggi,
hanya dgn selangkah aku akan jatuh,
membunuh diri dan membuatku tersungkur..

mencari kekuatan dalam setiap ungkapan yg ku ucapkan,
menunjukkan aku bersedia dgn setiap keputusan,
hakikatnya hanya Allah yg tahu,
kekuatan dan kelemahanku..

akhirnya aku mampu berfikiran rasional,
dengan memegang satu ungkapan,
"kalau ada jodoh, adalah..",
dgn kata2 ini aku memuhasabah diri sendiri....

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...