BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, April 20, 2011

jahat sangat ke aku nie??
buruk sangat ke perangai aku nie??
hina sangat ke aku nie??
apa salah aku??

pelbagai perkara yang telah ku korbankan, 
banyak perkara telahku korbankan,
pelajaran, masa, cita-cita, semuanya.
tetapi aku tetap bersabar... 

pencapaianku tidak sehebat yg diingini,
apa yg diharapkan tidak menjadi,
segala yg ak aku hajati hanya tinggal impian,
tersemat kemas dalam hatiku..

belajar mengerti kehidupan yang penuh pancaroba,
menjadikan diri matang mengikut peredaran zaman,
mencari makna kehidupan sendirian,
ditemani kata-kata kritikan dan hinaan..

aku berusaha menjadi yang terbaik,
walaupun hakikatnya aku tahu realitinya,
begitu perit melihat kejayaan teman2 lain,
luruh hati ini ditemani air mata yg selama ini ku simpan..

namun ak tetap gagahkan diriku,
mencari sinar kejayaan tok dijadikan kebanggaan, 
adakah masih mempunyai sinar itu,
aku perlu teruskan usahaku..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...